A Felügyelőbizottság munkájáról
Az Országos Magyar Vadászkamara Felügyelőbizottsága a hatvani Grassalkovich-kastélyban – a Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeum épületében – tartotta idei első ülését. A 2024. február 20-ai egyeztetés célja elsősorban a Küldöttközgyűlés és az Elnökség munkája valamint a megalapozott döntéshozatal támogatása volt.
A nyolcfős testület feladata, hogy a Vadászkamara működésére, gazdálkodására, pénzügyi-számviteli rendjére vonatkozó jogszabályok és belső szabályok érvényesülését az országos, illetve a vármegyei Területi Szervezeteknél, valamint a tisztségviselőknél ellenőrizze. A Vadászkamara valamennyi szerve és tisztségviselője köteles a Felügyelőbizottság ellenőrzéseit segíteni, a kért tájékoztatást megadni, a szükséges okiratokat a rendelkezésére bocsátani.
A Vadászkamara központjának 2023. évi gazdálkodását az országos Küldöttközgyűlés által 2022. november 18-án, illetve 2023. március 24-én jóváhagyott költségvetés keretei között kellett megvalósítania. Ennek elfogadásáról – az elvégzett feladatokról szóló szakmai és pénzügyi beszámoló alapján, a Felügyelőbizottság és az Elnökség javaslatát mérlegelve – a Küldöttközgyűlés dönt. A Felügyelőbizottság a Vadászkamara 2023. évi egyszerűsített beszámolóját, azaz a 2023. december 31-ei fordulónappal készített mérleget, eredménykimutatást, közhasznúsági mellékletet, valamint a kiegészítő mellékletet elfogadásra javasolta.
Az elmúlt évben a hatvani Széchenyi Zsigmond Kárpát-medencei Magyar Vadászati Múzeum működését vegyes forrás biztosította: az Agrárminisztérium és a Vadászkamara által biztosított támogatáson felül igényelték és elnyerték az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő kulturális bértámogatását is. A Vadászkamara által 2023-ban nyújtott támogatással a Vadászati Múzeumot üzemeltető, 100%-ban a Vadászkamara tulajdonában lévő kft. határidőre elszámolt, a kapcsolódó beszámolót bizottság az Elnökségnek elfogadásra javasolta.
Imre János, a testület elnöke, megköszönve a bizottsági tagok munkáját, ismertette a testület tavalyi munkatervének megvalósulását. A tagok öt területi szervezetnél és a központnál folytattak le ellenőrzéseket, amelyek során hibát, hiányosságot nem tártak fel. A bizottsági ülésen elfogadták a 2024-es munkatervet is: újabb öt területi szervezetnél és a központnál végeznek ellenőrzést a köztestület érdekeinek megfelelően, ugyanakkor tevékenységükkel segítik a Területi Szervezeteknél és a központnál a határozatok végrehajtását, a jogszabályok betartását, a belső szabályozók aktualizálását, a pénzeszközök átlátható és elszámolható felhasználását és a hatékony gazdálkodás megvalósítását.
Kiss Erzsébet
gazdasági vezető
a Felügyelőbizottsági titkára